Strategie
Strategie? S léty se vyčerpá, okolní podmínky se rychle mění a je velmi dobré mít aktuální strategii. Určitě jste slyšeli o vizi, misi, firemních hodnotách, reálném nastavení cílů a jejich vyhodnocování…….
Všechno nemusí být hotovo najednou, ale někdy přijde čas, kdy potřebujete něco z toho udělat znovu, pořádně!
Dnes ale, více než dříve, budeme řešit situace krizové. Nastala doba, kdy je nutné mít krizová řešení.
Krize – podívejme se na definici – základem je řecké slovo krino, znamenající vybírat, posuzovat, měřit mezi dvěma opačnými variantami, krisis, vyjadřující rozhodnou chvíli nebo dobu, rozhodnutí samo nebo nesnáze…..
Jak na strategii?
Úvod a příprava
- Na úvod provedeme analýzu ideálně místním šetřením, rozhovory s lidmi, nahlížením do dokumentace
- Následuje AppWorkshop pro core tým na místo prezentace závěrečné zprávy
- Zde již společně stanovíme akční kroky + zapojíme core tým do stanovení strategických cílů
- Závěrečná prezentace je již společným dílem naším a vašeho core týmu
Strategické cíle
- Strategické cíle, které jsou rozpracovány do konkrétních prováděcích kroků pak konzultujeme výhradně s managementem a majiteli
- Schválení strategie jako celku je dobrým mezivýsledkem
Následuje její aplikace do praxe
Aplikační praxe
- Zde paradoxně vzniká nejvíce pochybení
- Strategie totiž existuje, což dává mnohdy pocit, že máme hotovo
- Jednotlivé prováděcí kroky se totiž někdy stávají samostatnými projekty
- Klíčové je stanovení zodpovědnosti za jednotlivé kroky či projety a naprosto kritické je stanovit kontrolní mítinky
- Kontrolní mítink je alfou a omegou úspěchu změn. Protože nová strategie je vždy o změnách. Kontrolní mítink musí věci posouvat. A o to se rádi postaráme.
Speciální dovednosti, zkušenosti z energetiky a technologických firem
Prošel jsem řadu oborů od strojírenství přes elektrotechniku až po stavebnictví, blízko mám svým způsobem k energetice.
Vzhledem k mému působení v energetice, jak v oblasti obchodu, tak na provozních pozicích, mám k tomuto oboru velmi blízko. Rozumím technikům i technice, zároveň chápu investiční oblast.
Zobchodoval jsem jako dodavatel do velké energetiky menší /0,5-5mil. Kč hodnota zakázky/ i velké /50 mil. Kč hodnota zakázky/ technologické dodávky.
Jako manažer jsem vybudoval z divize servisní organizaci na servis velkých / více než 1MW/ a malých rodinných fotovoltaických elektráren. Zajišťovali jsme z Čech servis i v zahraničních destinacích.
Moje zkušenosti souvisí s poradenskou i manažerskou pomocí firmám v oboru nové energetiky a technologických firem.